2016. november 28., hétfő

Extra felhasználói formátumainkról 2. rész - Fekete-fehér (logóvariációk)

Gyakran előfordul, hogy a logónkra nem az eredeti színeiben van szükségünk, hanem tiszta feketében vagy tiszta fehérben. Vagy amiatt lehet szükségünk erre, mert egy felületen eredeti színében egyszerűen nem mutat jól a logó, a másik -gyakoribb- eset pedig az, hogy nem is a szín miatt van szükségünk a logó fekete.fehér verziójára, hanem valamilyen különleges nyomdai eljárás igényli, hogy a logónk színek nélkül, kizárólag körvonalakként álljon rendelkezésre (pl. szitázáshoz, vagy gravírozáshoz).

Nagyon egyszerű formavilágú logók esetében nem merül fel semmi probléma. Gondoljunk csak az Apple almájára, vagy a Nike pipájára - bármilyen színben ugyanúgy néznek ki. Egy bonyolultabb logónál, amelyben több szín is megjelenik, a tervezőnek már gondolnia kell arra is, hogy az adott logó hogyan fog működni a színei nélkül. Egy nagyon összetett színvilágú, átmeneteket alkalmazó logónál (például egy akvarellfestett logó esetében) pedig nagyon észnél kell lennie a tervezőnek, hogy a logó akkor is betöltse a funkcióját, amikor a gyönyörű színátmeneteire nem, csakis a formára támaszkodhat.


Természetes, hogy egy színes, illetve egy színátmenetes logó fekete és fehér verziója sosem lesz ugyanolyan, mint az eredeti, színes verzió, de szerencsére nem is kell, hogy ugyanolyan legyen. Egy vállalkozás felismerhetőségét ugyanis nem csak a logó, hanem a komplett grafikai arculat adja, amelynek a fő logó mellett részei lehetnek a logóvariációk és kiegészítő logók (sublogók). Ha valaki erre első felindulásból rá találná vágni, hogy "dehát sokkal jobb az emlegetett Nike logója, mert amellé nem kell kiegészítő logó, hogy mindenen működjön", az gyorsan gondolja át mégegyszer.:)

- Pipa, NIKE felirat
- Adidas - 3 csík - lótusz
- Coca-cola - COKE - hullámvonal - a palack körvonala, a piros és a fehér szín kombinációja
- stb., stb.

Híres cégek, híresen letisztult logóval - mégsem engedik meg maguknak azt a luxust, hogy csakis a logójukkal adjanak el mindent. Komplett, egységesen felépített arculatot építettek fel, hogy minden felületen, minden méretben, minden formában felismerhetően tudják magukat reprezentálni.



Kisvállalkozásként, vagy bloggerként is megteremtheted ezt a professzionális miliőt, amitől a követőidnek, a vásárolóidnak igazi élményben lesz része. Egy szép, komplex és kifejező arculattól egy vásárló érzi, hogy itt minden részletre figyeltek, minden ki van jól találva, törődnek vele. Ennek az "élménycsomagnak" az egyik része, hogy logóvariációkat használsz, hogy a brand-ed minden felületen felismerhető legyen. Ezért ne hallgass feltétlenül minden olyan hangra, ahol azt mondják neked, hogy csakis a végtelenül egyszerű logó a jó logó. Ha egy logóban két szín van, akkor már logóvariácóra lesz szükséged. Ha pedig logóvariációra van szükséged, akkor már mindegy, hogy a fő logód két színt tartalmaz, vagy százat. A lényeg, hogy jól reprezentálja a vállalkozásodat, és legfőképpen, hogy a VEVŐIDNEK tetsszen (nem neked!).:)